icon/

Kolej Gondolowa czynna turystycznie w godzinach 9:00 - 16:00 Zapraszamy

NARCIARSTWO BIEGOWE

Izerski Szlak Narciarstwa Biegowego

Moda na zdrowy tryb życia niezwykle przyczyniła się do wzrostu popularności narciarstwa biegowego w Polsce. Dla osób lubiących przyrodę, wędrówki oraz uczucie lekkiego zmęczenia, biegówki są optymalnym rozwiązaniem. Do wzrostu popularności nart biegowych przyczyniła się zarówno „moda na zdrowie”, jak i długa zima oraz sukcesy naszych sportowców na olimpiadzie.

Już w nadchodzący weekend 03-05.04.2021 przygotowana zostanie trasa biegowa "Izerski Szlak Cietrzewia".
Dzięki naszej 10km trasie, która zaczyna się na górnej stacji Kolei Gondolowej, możecie w ławy sposób dostać się na Polanę Izerską, Chatkę Górzystów, a nawet Jakuszyc, przemierzając najpiękniejsze odcinki Gór Izerskich.

Izerski Szlak Cietrzewia:

Z górnej stacji kolei Ski&Sun zjeżdżamy asfaltową drogą w dół SZLAKIEM ZIELONYM pod schroniskiem (uwaga! stromy zjazd) i skręcamy w lewo obok drewnianej budki. Za zakrętem od razu czeka nas pierwszy podjazd (1 km, śr. nach. 5 %), którym dojeżdżamy do Łącznika, najwyższego punktu trasy (1066 m n.p.m.). Tu kończy się droga asfaltowa i zaczyna szutrowa tzw. Droga Telefoniczna (SZLAK CZERWONY), którą przez 6 km jedziemy w dół (śr. nach. 3 %) i dojeżdżamy do POLANY IZERSKIEJ. Skręcamy w prawo na drogę asfaltową (SZLAK NIEBIESKI). Na najbliższym skrzyżowaniu skręcamy w lewo i zjeżdżamy w dół (SZLAK NIEBIESKI). Po lewej stronie znajduje się schronisko CHATKA GÓRZYSTÓW. Do tego etapu Ski&Sun przygotowuje dla Was izerski Szlak Cietrzewia. Dalsza jego część biegnie przez: przez HALĘ IZERSKĄ i torfowisko na schronisko Orle.

SMS NEWSLETTER

Wpisz swój nr telefonu, a otrzymasz informacje bezpośrednio na swoją komórkę